Intervju kolege Predraga Nikolića za portal eCommerce Asocijacije Srbije

26 April 2022

Intervju kolege Predraga Nikolića za portal eCommerce Asocijacije Srbije

O tome koliko je online poslovanje doprinelo rastu i razvoju kompanije Agromarket, kao i koji vid plaćanja je nazastupljeniji ali i kakvi su planovi za dalji razvoj poslovanja, razgovarali smo sa Predragom Nikolićem iz kompanije Agromarket doo. Predrag je po struci Diplomirani ekonomista (smer Međunarodni mendažment), a diplomirao je na Univerzitetu u Kragujevcu, na Ekonomskom fakultetu. Najveći deo svoje karijere proveo je u kompaniji Agromarket, u marketing sektoru na poslovima rukovođenje službe.

 

Koliko dugo Agromarket ima svoj web shop i koliko je on uticao na uspeh koji ste postigli do sada?

Kompanija Agromarket ima takav poslovni model da je prodaja organizovana kroz mrežu posrednika u prodaji, distributera i dilera, pa je zapravo prvi zadatak bio uvođenje online prodaje prema poslovnim partnerima. Krajem 2018. godine u saradnji sa NB Soft-om pokrenuli smo projekat nove B2B platforme, a od ove godine postoji i online prodavnica na adresi: shop.agromarket.rs.

Kako je to ipak kratko vreme, teško je govoriti o rezultatima u smislu prodaje. Sa druge strane, aktuelne okolnosti su doprinele da online prodaja eskalira čak i u domenima gde su kupci bili tradicionalno offline orijentisani, pa je danas ipak realnije da će se neko odlučiti da kupi online neki uređaj bez da ga je prethodno „probao“ uživo. Mislim da je poverenje u kompaniju i brend, a u šta smo uložili sad već više od decenije, ključno u donošenju takvih odluka kupaca.


Da li vaši online kupci preferiraju plaćanje pouzećem ili online plaćanje karticom? Procentualno, koji vid plaćanja je zastupljeniji?

Što se tiče plaćanja kod nas zbog specifičnosti proizvoda i cena proizvoda oko 80% prodaje je plaćanje pouzećem, zatim sledi virmansko plaćanje nekih 12 % i ostatak je plaćanje karticom. Mislim da je to više pokazatelj ukupnih kupovnih navika na našem tržištu i da je zapravo pitanje vremena kada će se kupci sve više opredeljivati za plaćanje karticama.


Deo ste treće generacije eCommerce Akademije, koliko Vam je ovaj program pomogao da sagledate eCommerce iz različitih uglova? Koja tema je ostavila najveći utisak na Vas?

Dinamični tržišni uslovi neminovno traže da se stalno usavršavamo i unapređujemo sopstvena znanja iz različitih oblasti. Sa velikim zadovoljstvom smo prihvatili preporuku naših partnera iz NBSOFT-a i priključili se eCommerce akademiji koja je opravdala naša očekivanja. Svakako je izuzetno korisno čuti različita iskustva iz velikog broja oblasti, što je posebno važno, jer online prodaja integriše u sebi gotovo sve logističke operacije prodajnog procesa, a sa druge strane ima specifičnosti koje je važno razumeti. U tom smislu, najveći ustisak su mi ostavila predavanja o marketinškim aktivnostima na samom trzištu.


Kakvi su vam planovi za dalji razvoj poslovanja kompanije Agromarket i kako vidite eCommerce u budućnosti?

Planovi razvoja poslovanja kompanije Agromarket su pitanje strateških ciljeva same kompanije i u odnosu na dugoročnost istih, zadatak mog tima je definisanje taktičkih planova za njihovo sprovođenje. Ono što sa sigurnošću mogu da tvrdim je da ćemo nastaviti customer centričnim putem i razvijati se onako kako to kupci očekuju od nas. Mislim da nas je poslednja godina naučila da je teško bilo šta predviđati, ali da ukoliko je kompanija organizovana tako da prepoznaje potrebe kupaca, da čak ni tektonske promene kakvih smo bili svedoci, ne mogu da ugroze stabilnost i kontinuitet poslovanja.

Kada je ecommerce u pitanju, neki kratkorični ciljevi su nam da imamo 99% robe dostupne za kupovinu odmah, radimo na ubrzanju isporuke sa našim partnerima. Bavimo se što detaljnijim opisima proizvoda, slikama, a sve u korist kupaca radi lakšeg snalaženja na shopu. Dalji planovi su unapređenje ponude i ponudu Agromarket portfolija na EU trzište, pre svega Rumunije, Slovenije i zemlje zapadne Evrope.


I za kraj, šta ste poslednje kupili online?

Baš pre nekoliko dana sam online kupio nekoliko knjiga za decu.



Preuzeto sa: ecommserbia.org